top of page
Loga.jpg

 Zrealizowano w ramach projektu „Generator innowacji dla Przemysłu 4.0” finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki na podstawie umowy nr NdS/538654/2021/2021 z dnia 09 maja 2022 r.

LBA Online: Przyszłość Edukacji IT dla Młodych Umysłów

  • paulinaprochorowsk3
  • 15 sty 2024
  • 3 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 18 kwi

W dzisiejszych czasach, gdy technologia rozwija się w błyskawicznym tempie, edukacja IT w szkołach często pozostaje daleko w tyle za aktualnymi potrzebami. Rodzice szukają alternatywnych metod nauczania IT dla swoich dzieci, a tutaj z pomocą przychodzi LBA Online - innowacyjna platforma edukacyjna.


Problemy Współczesnej Edukacji IT

Rodzice i uczniowie stają przed szeregiem wyzwań:

  • Niska jakość edukacji IT w szkołach.

  • Brak dostosowania programu do szybkiego postępu technologicznego.

  • Niedostateczne wsparcie umiejętności miękkich.

Rozwiązania Oferowane przez LBA Online

LBA Online przekształca te wyzwania w możliwości:

  • UNITY i Tworzenie Gier: Uczniowie uczą się tworzenia gier, co rozwija ich kreatywność i umiejętności techniczne.

  • Internet of Things (IoT): Zajęcia z IoT pozwalają na eksplorację połączeń między fizycznym światem a światem cyfrowym.

  • Programowanie w Python i C#: Praktyczna nauka popularnych języków programowania.

  • kITs - Własne Projekty: Uczniowie mają szansę tworzyć własne projekty IT, co wzmacnia ich praktyczne umiejętności.

  • Grywalizacja i EduTainment: Angażujące scenariusze zajęć, które łączą edukację z rozrywką.

  • Umiejętności Miękkie: Rozwój kompetencji niezbędnych w przyszłości, takich jak komunikacja, praca zespołowa i rozwiązywanie problemów.


Innowacyjna Platforma z Algorytmem Doboru

LBA Online wykorzystuje algorytm, który dopasowuje potrzeby edukacyjne uczniów do umiejętności i specjalizacji mentorów. Platforma wspiera również transparentność w nauce dzięki profilom Ucznia, Mentora i Rodzica.


Wartości i Korzyści

  • Kształtowanie Kompetencji Przyszłości: Platforma koncentruje się na umiejętnościach, które będą cenne w przyszłym świecie pracy.

  • Dostęp do Społeczności o Podobnych Zainteresowaniach: Uczniowie mogą nawiązywać kontakty z innymi, którzy dzielą ich pasje.

  • Oszczędność Czasu i Energii: Dzięki efektywności platformy zarówno uczniowie, jak i mentorzy oszczędzają czas.

  • Usprawniona i Efektywniejsza Praca Mentorów: Dzięki narzędziom wspierającym edukację, takim jak VR, mentoring staje się bardziej efektywny.


LBA Online to nie tylko platforma edukacyjna – to przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą rozwijać swoje pasje i umiejętności w zakresie IT. Łącząc nowoczesne technologie, takie jak Unity, Python, C# oraz IoT, z elementami grywalizacji i EduTainment, LBA Online tworzy środowisko, które jest jednocześnie edukacyjne i angażujące. Oferując dostosowaną do indywidualnych potrzeb naukę i możliwość pracy z doświadczonymi mentorami, platforma ta otwiera drzwi do świata technologii dla kolejnego pokolenia innowatorów. W LBA Online, każdy młody entuzjasta IT ma szansę na rozwijanie swoich umiejętności, przygotowując się do przyszłych wyzwań w dynamicznie zmieniającym się świecie technologii.


W trakcie projektu szczególną uwagę poświęcono opracowaniu modelu biznesowego dostosowanego do specyficznych potrzeb internetowej platformy edukacyjnej skoncentrowanej na pielęgnowaniu młodych talentów i wyposażaniu ich w umiejętności gotowe na przyszłość. Rdzeniem inicjatywy było stworzenie skalowalnej, elastycznej architektury platformy zaprojektowanej w celu wspierania innowacyjnych doświadczeń edukacyjnych, łączącej interaktywne treści, modułowe struktury kursów i personalizację wspomaganą sztuczną inteligencją w celu dostosowania do różnych profili uczniów.

Główną siłą projektu było doświadczenie zespołu, którego głęboka wiedza na temat technologii edukacyjnych i przyszłego rozwoju umiejętności pozycjonowała firmę jako konkurencyjnego gracza w dynamicznym i rozwijającym się sektorze EdTech. Ta przewaga umożliwiła platformie zaoferowanie środowiska edukacyjnego, które wykracza poza tradycyjny e-learning - odpowiadając na zmieniające się oczekiwania zarówno osób uczących się, jak i instytucji przygotowujących się na przyszłość kształtowaną przez transformację cyfrową, automatyzację i kreatywność.

Wraz z rozwojem treści i technologii opracowano kompleksową strategię wejścia na rynek. Koncentrowała się ona na zrozumieniu czynników napędzających popyt, segmentacji użytkowników (zwłaszcza wśród uczniów z pokolenia Z i Gen Alpha) oraz szczegółowej analizie SWOT. Te ramy strategiczne zapewniły, że oferta edukacyjna spełniała nie tylko standardy funkcjonalne i pedagogiczne współczesnych uczniów, ale także wymagania operacyjne i handlowe szybko zmieniającego się rynku edukacji cyfrowej.

Model biznesowy został zbudowany w celu wspierania elastyczności i wzrostu poprzez połączenie planów subskrypcji, licencjonowania instytucjonalnego i skalowalnych pakietów edukacyjnych zaprojektowanych dla szkół, ośrodków szkoleniowych i programów innowacji dla młodzieży. Architektura platformy została starannie zaprojektowana, aby umożliwić szybką ekspansję, wielojęzyczną zawartość i płynną integrację z innymi narzędziami i systemami edukacyjnymi.

Obecnie platforma przechodzi proces rebrandingu i wkrótce zostanie ponownie uruchomiona pod nową nazwą: ThinkPath, a nowy system znajduje się pod linkiem https://thinkpath.ai/



Comments


Showroom Innowacji IoT Inkubator Rawa.INK ul. Teatralna 17a, 40-003 Katowice, Polska  email: office@ssnetworks.eu

  • Facebook
  • YouTube
  • Linkedin
bottom of page